Möt vår nya kollega

Vi är glada att presentera en ny kollega i vårt team. Caroline Libell kommer att spela en viktig roll i vårt arbete för att möjliggöra en mer social och aktiv vardag för äldre.

Vi är glada att presentera en ny kollega i vårt team. Caroline Libell kommer att spela en viktig roll i vårt arbete för att möjliggöra en mer social och aktiv vardag för äldre. Caroline har tidigare erfarenhet av äldreomsorgen och kommer arbeta med vår kvalitetssäkrade matchningsprocess.

 

Vad inspirerade dig till att börja hos oss på Stunder?

Jag har alltid gillat att hjälpa människor. Jag har märkt att den traditionella äldreomsorgen inte har samma möjlighet idag att finnas där utöver den praktiska biten. Så när jag såg att Stunder fanns, som ett komplement till äldreomsorgen så kunde jag inte låta bli att söka jobbet. Att få jobba med fokus på det sociala är viktigt för mig.

 

Vad är din erfarenhet inom äldreomsorgen och kommer du ha nytta av den när du arbetar med Stunders matchningsprocess?

Jag studerade till undersköterska och började jobba på en geriatrisk avdelning på Norrlands Universitetssjukhus så fort jag blev klar med min utbildning. Jag tror att den erfarenheten har gett mig mycket kunskaper och insikter som hjälper mig när jag ska hitta den perfekta matchningen. Som person tycker jag det är viktigt att bygga förtroende och jag brukar få höra att jag är en bra lyssnare, så det tar jag nog också med mig in i jobbet.

 

Är det något särskilt du ser fram emot i ditt arbete hos oss på Stunder?

Jag ser så fram emot att få höra glädjen hos både kunden, anhöriga och Stundaren när jag har gjort ett bra jobb och det blir en perfekt matchning. Jag ser också fram emot att få följa med på den här resan när Stunder växer och vi kan finnas där för ännu fler människor.

Varmt välkommen till Stunder Caroline!

 

Lite om Stunders rekryterings- och matchningsprocess

Vi har en kvalitetssäkrad matchningsprocess där vi rekryterar en person som besöker dig som kund regelbundet. Vi föreslår en person som kan passa just dig baserat på bland annat intressen, personlighet men också för just din situation och dina behov. Vi utför självklart intervjuer och gör bakgrundskontroll. Det finns också möjlighet att träffas innan de regelbundna besöken startar. Våra rutiner och arbetsprocesser möjliggör att vi kan erbjuda tjänsten i hela Sverige, där 9 av 10 kunder är väldigt nöjda och skulle rekommendera oss till någon annan.

De som arbetar hos oss är i genomsnitt cirka 55-65 år och har ofta en bakgrund inom sociala arbeten/vården. Vad de som har uppdrag hos oss har gemensamt är att de har ett stort engagemang, vill göra skillnad och lockas av att vara en del av Stunders arbete för att minska ensamhet bland äldre och möjliggöra en mer social och aktiv vardag.