Varje år skickar vi på Stunder ut en kundundersökning till de som använder vår tjänst. Här får kunden själv chansen att utvärdera oss helt anonymt.
Liksom de allra flesta företag vill vi växa och utvecklas som bolag, men för oss som är hyfsat nya på marknaden är det än viktigare att få återkoppling. Det ger oss en indikation på vad som redan fungerar och vad våra kunder vill se mer av. Nedan följer en kort sammanfattning av resultatet.
De som fått undersökningen är både de som är äldre och i behov av vår tjänst samt de som är anhöriga till en person som nyttjar tjänsten. 124 personer har blivit tillfrågade under februari 2025 och 54% har lämnat ett svar – något som gör oss lite extra glada. Ett sådant högt svarsdeltagande är ovanligt bland företag och något vi verkligen uppskattar!
Att som anhörig kunna slappna av och veta att sin förälder blir omhändertagen är ett av våra stora mål med vår verksamhet. Här har vi fått fina omdömen som visar på att tjänsten levererar.
”De två kvinnor som träffat mamma i 3 1/2 år är helt fantastiska. De har ett engagemang i mamma som är helt otroligt! Det betyder att jag och min syster som bor i södra Sverige är trygga med att mammas behov av stimulans och omtanke uppfylls med råge.”
– anhörig till en av våra kunder
”Det är det bästa vi kunnat drömma om! Vi är tre syskon som bor helt eller långa perioder utomlands så vår underbara kvinna från Stunder är nästan min mors enda fysiska kontakt. Det är ett fantastiskt stöd och trygghet för oss anhöriga och min mor samtidigt som de har så kul ihop.”
– anhörig till en av våra kunder
”Fick ett väldigt gott intryck och bemötande från och med första kontakten togs.”
– anhörig till en av våra kunder
En fråga vi ställde till våra respondenter var huruvida de är nöjda med Stunder som helhet. Svaren är minst sagt positiva.
Cirka 70% av de som svarat har gett oss högsta betyg. Våra engagerade Stundare och vår matchningsprocess lyfts fram som något våra kunder är extra nöjda över.
”Vi fick en fantastisk matchning av en ”Stundare” som förgyller och ger det lilla extra till vår Alzheimersjuka mamma. Vi anhöriga känner oss trygga och kan själva slappna av de dagar mamma har besök av henne.”
– anhörig till en av våra kunder
”Min Stundkontakt är en fantastisk person, hjälpsam och klok.”
– en av våra kunder
Vi får återigen bekräftat att vår matchningsprocess är något som verkligen uppskattas. Den kommer vi fortsätta ha som stort fokus! Det är så viktigt att vi är lyhörda för behoven. Det handlar inte om att bara träffa en och samma person – utan rätt person. Det är viktigt att det känns bra och tryggt med Stundaren, vi nöjer oss inte med mindre än så, säger Caroline, kundansvarig på Stunder.
Slutligen vill vi rikta ett stort tack till de som valt att svara på denna undersökning och därmed vara en del av Stunders fortsatta utveckling. Nu vet vi att vi är på rätt spår, att vår matchningsprocess fungerar som det är tänkt och att det inte finns en enda respondent som är missnöjd med det vi gör. Nu fortsätter vårt arbete att bli ännu bättre och sprida varumärket vidare för att hjälpa fler.
Tack!
Läs mer om Stunder och hur vi kan hjälpa äldre till en aktivare vardag med mindre ensamhet.
Läs om vår tjänstHar du frågor kring tjänsten? Här kan du läsa svar på vanliga frågor som kan dyka upp.
Läs frågor och svarVill du prata direkt med Stunder? Du är alltid välkommen att höra av dig!
Kontakta Stunder